Celeste II

Ik vertelde hier al dat ik leer had gekregen van een lieve collega. En wat is er nu idealer voor leer dan een handtas? Ah voila, niks. Het was dus nog es tijd voor een 'sjakos'!

Een zoektocht in het boek 'Mijn tas' deed mijn oog vallen op de Celeste. Wel de grootste versie, genaamd Celeste II.

 Omdat ik dat bruin alleen maar saai vond, en saai niet mijn woordenboek staat, kocht ik bij Xenos ook een rolletje nepleer in een appelblauwzeegroene kleur.
Ik dacht even over wat voor print ik wou, en vond deze origami vogel zo leuk dat de beslissing redelijk snel genomen was.

 Ik ging eigenlijk alleen maar 1 vogel doen, maar ik vond hem zo mooi, dat ik aan de andere kant gewoon hetzelfde deed, maar dan met de andere delen uitgesneden. En dat raakte nog allemaal nét uit het rolletje.

Ik plakte de ene vogel vast met textiellijm, en bij de andere plakte ik ook het contraststuk vast met textiellijm, en ik naaide het ook in de zijkanten vast.


Voeren deed ik met een simpel katoentje in bijna dezelfde kleur als het contrastleer. Ik moest door het leer ook niets verstevigen, ideaal dus!


Ik ben mega content! Wat vind jij ervan?

PS: 
Patroon: Celeste II uit Mijn tas
Stoffen: donkerbruin leer gekregen, appelblauwzeegroen van Xenos, voering van uitverkoop Stofrenke

8 opmerkingen

  1. Oh, mooi. En die vogel: gewoon prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou de tas zo kopen, moest ik ze ergens zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat een geweldige sjakos!
    Dat is echt een supercombinatie met dat appelblauwzeegroen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben totaal geen tassenmaakster.
    Het lijkt echt wel tof als je zo'n mooie tas kunt maken

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knappe tas !! Origineel met die vogel erop en toffe kleurencombinatie...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super! Dat appelblauwzeegroen frist het helemaal op!

    BeantwoordenVerwijderen