Burda top

Op naaiweekend kreeg ik twee stofjes. Om eerlijk te zijn zou ik ze niet gekocht hebben in de winkel. Maar een gegeven paard...
Ik besloot dus om ze toch te gebruiken en zocht naar een geschikt patroon.

Naaivriendin Mieke liet per ongeluk haar Burda 4/2014 liggen in mijn auto nadat we naar de stoffenwinkel gereden waren. Ik bladerde eens en vond toch wel geen twee geschikte patroontjes zeker!

Het eerste is een top voor gebreide stofjes. Er stond wat uitleg die ik niet snapte en naast mij neerlegde en verder deed ik eigenlijk gewoon wat ik dacht dat ik moest doen. Die ingewikkelde uitleg altijd, pfff, daar had ik geen zin in.

Het topje komt vrij kort, dus als ik het nog eens zou maken, mag er zeker 5cm bij. Of 8 ;-)
In het boekje kwam hij precies wel een stuk langer...

Ik maakte een maat 36 en die lijkt wel goed te zitten. Sorry voor de eenzijdige foto's maar mijn fotograaf zit nog steeds in Bali en de zelfontspanner vond ik toch niet zo simpel ;-)









patroon: top 109 uit Burda 4/2014 (hier te bekijken)
stof: gekregen op naaiweekend

4 opmerkingen

  1. Voor jou vind ik het goed! Voor mijn figuur zou dat veeeel te kort zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, toch wel tof zo!!! En ik vind het eigenlijk wel een leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien kan je er een boordje aan zetten van hetzelfde stofje?Tof modelletje vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk topje! Ik ben wel fan van dat stofje, ideaal voor zoiets als dit.

    BeantwoordenVerwijderen