zakje voor haarspeldjes

Deze week kwam de schoonzus nog met een verzoek op de proppen: of ik voor haar dochter een zakje wou maken met lintjes in om haarspeldjes netjes (per twee) te bewaren.
Aangezien dit hebbedingetje voor Sam ook op de planning stond, besloot ik vandaag eens een proefversie te naaien.

Het duurde even voordat ik op het www een tutorial vond die
a) in het Nederlands was
b) mij aanstond

Uiteindelijk kwam ik uit bij Handmake Mieke.
Zij schreef een heuse tutorial met foto's en een degelijke uitleg, waarvoor nogmaals dank!
Alles inbegrepen werkte ik hier een uur en een kwartier aan. Valt goed mee dus!

Het enige dat ik wou aanpassen was het aantal lintjes vermeerderen. Van twee wou ik naar drie lintjes gaan, dat leek me zeker te doen.
Het was ook te doen, maar achteraf gezien plaatste ik mijn middelste lintje toch niet echt goed. Ik kan er namelijk geen speldjes aanhangen, want dan kan het zakje niet meer dicht.

Gelukkig was dit nog maar een proefversie (gebruik ik wel voor Sam) en heb ik nog tijd om aanpassingen door te voeren om het uiteindelijke cadeau-zakje te naaien.

links ritszakje voor elastiekjes, rechts lintjes voor klemmetjes

half open

gesloten tasje

stoffen:
buitenstof: katoentje ooit in Frankrijk gekocht
binnenstof: gabardine van de Stoffenfee

3 opmerkingen

  1. Heel mooi gedaan! Ik zie dat je het 3de lintje net op de vouwlijn van het zakje hebt gehangen... Met een beetje verschuiven komt dat wel in orde. Wat ook een mogelijkheid is om meer speldjes te kunnen hangen: maak het hele tasje langer, niet in de breedte maar in de hoogte.

    bedankt voor de verwijzing naar mijn link!

    Groetjes,
    Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, ik probeer het nog los te maken en de twee rechtse lintjes te verhangen. En het zakje voor de schoonzus wordt dubbel zo lang :) Bedankt voor de tips!

      Verwijderen
  2. your blog is more usefull ans easly use...

    Fancy designer wear and fashioable.......
    Here We Have Some For You In Your Budget
    For More.... Plz visit Plz visit:-
    designer wear printed

    BeantwoordenVerwijderen