Louisa jurk 2

Niet lang na het maken van de eerste Louisajurk voor mezelf knipte ik een tweede exemplaar. Uhu, ik weet dat dat al bijna een jaar geleden is :p

 Mijn eerste Louisajurk draag ik niet meer, omdat de stof aan de middenachternaad wit geworden is, van dunnigheid, weet je wel. Slechte kwaliteit van stof, helaas.

't Was dus tijd voor een tweede. Deze werd er eentje uit twee stofjes. Ik moest eigenlijk noodgedwongen combineren, omdat ik niet genoeg stof had, maar ik ben er achteraf superblij mee. Deze twee stofjes kwamen eerder toevallig naast elkaar te liggen in mijn stoffenkast en ik zag ineens het licht, hoera!


 Ik begon deze jurk vorig jaar op naaiweekend in juni te naaien, zo helemaal tegen het einde van het weekend aan. Op een naaidag vorig weekend nam ik het zakje met de UFO nog es mee en na een handtas en een Cicero die erg vlot gingen, werd daar ook deze jurk afgemaakt. Ein-de-lijk dus. Niet van mijn gewoontes om een project zo lang te laten liggen. Ik denk dat ik vergeten was hoe mooi ik de stofjes vond, hihi.



 Voila, weer een lente/zomerjurkje bij in de kast. En die eerste Louisa, die zal ik jammer genoeg moeten wegdoen :(

PS: 
Patroon: Louisajurk van Compagnie M
Stof: bloemetjes van Lelastof, effen stof van in Kapellen

5 opmerkingen

  1. Die stoffen vullen elkaar prachtig aan. Ik duim voor een paar zonnige dagen, want hiermee kan je zonder schroom over straat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. inderdaad een heel mooie combinatie! De Louisa zou ik hier ook nog eens moeten maken, mijn eerste draag ik ook niet meer, mijn tweede wel nog af en toe maar een derde kan geen kwaad ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk jurkje is dat geworden! Ik ben dol op jurken, maar ben ondanks diverse naailessen helaas niet in staat om er zelf eentje te maken. Maar ik bewonder ieder die dat wel kan : )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel geslaagd hoe je die 2 stoffen combineerde !! Ik knipte toevallig gisteren ook een nieuwe Louisa. Dat blijft toch een zalig patroontje !!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om nog eens een louisa tegen te komen. Dat doet me eraan denken dat ik er ook nog eens eentje moet maken. Mijn vorige 2 versies draag ik (voorlopig) ook niet meer. Niet omwille van de stof, maar wegens de nog steeds aanwezige zwangerschapskilo's...

    BeantwoordenVerwijderen