Hoe het allemaal begon...

Waarom naai ik eigenlijk?
Hoe begon die naaimicrobe? En hoe pakte ik het vervolgens aan?

Wel, toen ons Sammeke nog een klein boeleke was, en er ongeveer zo uitzag;
dacht ik dat het toch wel handig zou zijn als ik wat reservehoezen voor die BabyBjorn wipper zou hebben.... En dan bedoelde ik niet zo van die hoezen zoals er nu over zitten, maar gewoon zo'n handdoekachtig exemplaar om erin te leggen dat je snel kan wisselen bij een accidentje.

Ik sprak erover op een forum van mama's met baby's die uitgerekend waren voor januari 2012 en daar zeiden ze me van gewoon eentje te naaien, van een handdoek, zo paar hoekjes erin en klaar.
Ik hoorde het in Keulen donderen... en liet iemand anders dat dan voor mij doen, tegen betaling.

toen begon de frustratie. Dat ik zelfs zoiets simpels niet kon maken, allé seg. Ik begon wat op te zoeken en ik schreef me in voor naailessen bij CVO (basis naaien) vanaf september. Ondertussen kocht ik een tweedehands naaimachine (een Brother) en probeerde ik zelf al wat uit.

In augustus begon ik met flockfolie, toen nog allemaal heel amateuristisch, door prentjes af te printen en die aan de achterkant van de flockfolie te plakken en zo uit te knippen.





Ik ging ook in Merksem in 't dokske naaien, in een klein groepje, en daar maakte ik eigenlijk mijn eerste dingen.

Curieus wat dat waren?
kussenhoes




 Ik bleef zelf thuis ook nog wat prutsen, zocht gratis tutorials en patroontjes op, en deed maar wat.


Ondertussen geraakte ook mijn eerste verplichte werk van het CVO klaar, een keukenschort.

En voila, zo was de toon gezet.
Nu naai ik al een dikke 4,5 jaar en ik word daar echt zo gelukkig van, niet te doen!

Het is voor mij echt een passie, ik zou dag en nacht kunnen naaien, een hele week lang denk ik :)
Onze papa zei een jaar geleden nog dat hij het knap vond dat ik dat nog altijd deed, want dat hij niet had gedacht dat ik dat ging volhouden! Ik ben heel blij dat ik dat wel deed, want ik zou me geen leven zonder naaien meer kunnen voorstellen.

Zijn jullie ook zo verslaafd?

6 opmerkingen

  1. Ja, ik herken me helemaal in die passie voor naaien...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te horen hoe het begon :)

    En ja, ik ben ook zo verslaafd en dat had ik nooit gedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja hier ook helemaal verslaafd ondertussen! Heerlijk zen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh leuk om te lezen hoe je ooit gestart bent!
    Hier ook op en tof verslaafd! Na een drukke werkdag niets zo ontspannend als achter mijn naaimachine te kruipen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh leuk om te lezen hoe je ooit gestart bent!
    Hier ook op en tof verslaafd! Na een drukke werkdag niets zo ontspannend als achter mijn naaimachine te kruipen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. :) Hihi, wat een mollebolle wat uw Sam als baby!
    Vanaf de 2e foto is ze héél herkenbaar met nu, maar de eerste had ik ze niet herkend :)

    BeantwoordenVerwijderen