een Candy met lange mouwen

 Dat stond nog op mijn to-do lijstje: een Candy jurk met lange mouwen.

Toen ik in atelier 't leerke een stofje zag liggen dat ik al spotte op verschillende blogs, o.a. hier, zwichtte ik en kocht ik een metertje. Isabel was ook op de VIP-avond en zij wees mij erop dat op haar blog (hier zo) een tutorial stond om de korte mouw van de Candy te verlengen.

Ik ging dus vol goede moed aan het knippen. Maar die mouw verlengen zo, dat lukte mij totaal niet. Mijn lijnen liepen niet naar elkaar toe. Ik stuurde Isabel een (paar) Messenger berichtje(s) en uiteindelijk kwam ik erachter dat haar werkwijze wel perfect werkte voor een 128, maar dat de lijnen van een 110 zich daar niet toe leenden, helaas.


Ik deed het dan maar met een mouw van een ander patroon voor de lengte, en op goed geluk voor de breedte. Blijkbaar had ik toch nog wat geluk, want het past!

Om zo weinig mogelijk van de tekening verloren te laten gaan, werd het jurkje op naaiweekend afgewerkt met een rolzoom. En ook daarover werd een nuttige tip gegeven: rolzomen met mijn overlock moet perfect gaan, maar niet met Serafil. Daarvoor moet ik dus nog Seraflock gaan kopen. Vind dat eigenlijk wel straf dat mijn naaimachinewinkel daar nooit iets van heeft gezegd, al heb ik hem daar een aantal keren binnen gedaan omdat mijn rolzomen niet lukte.

PS:
Patroon: Candy jurk uit La Maison Victor
Stof: van bij atelier 't Leerke 



6 opmerkingen

  1. Super mooi. En merci voor de tip. Misschien moet ik ook eens seraflock gaan halen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook getwijfeld om het paneel aan te kopen voor mezelf. Maar het zou niet mooi tot zijn recht komen in een trui denk ik. Bij dit jurkje wel en de kleur staat haar ook heel goed vind ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi.... Echt een winterjurkje met die prachtige print en kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een topper die candy met lange mouwen, Knippie-stof is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen