easy peasy mermaid tail

Via pinterest kwam ik her en der wel eens een zeemeerminnenstaart tegen en ik dacht dat dat wel eens een leuk tussendoor projectje kon zijn.


Ik hield het echt very easy peasy:
- Koop twee fleece dekentjes (ik kocht de mijne bij Hema)
- Teken er de contouren van een zeemeerminnenstaart op.
- Naai de twee dekentjes / staarten aan elkaar vast; zijnaden en onderkant. Bovenkant blijft open.
- Keer.
- Maak twee knoopsgaatjes op ongeveer 3cm van de bovenkant (zorg ervoor dat je het stuk erboven makkelijk erachter kan plooien.)
- Stik de tunnel dicht.
- Neem een veiligheidsspeld en rijg een mooi koordje door je knoopsgat.
- Trek aan.
- Toon aan je dochter.
- Ontvang een brede glimlach. :D





9 opmerkingen

  1. Dat lijkt me succces gegarandeerd! Tof :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Zou hier wel eens onder de kerstboom kunnen liggen voor de 3 kleindochters!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kei-leuk!
    We hebben dezelfde ideeën, hier staat er ook een zeemeerminstaart en 2 haaienstaarten op de planning ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk. En inderdaad gemakkelijk maar daardoor niet minder mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben er ook eentje liggen die ik al een jaar terug maakte. Niet perfect, maar onze Lara is er nog steeds dol op!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij hebben er ook eentje liggen die ik al een jaar terug maakte. Niet perfect, maar onze Lara is er nog steeds dol op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha, zaaaalig!! ik kocht online bij een ietwat goedkope winkel iets soortgelijk, kids vonden het zalig :-) en ik kocht ook een blingbling blauw stofje om zo'n staart mee te kopen, maar dat stofje light hier na 4 maanden nog steeds onaangeroerd, oeps... misschien is dit ee schop ondet m'n kont :-) al denk ik van niet, want geen tijd meer vrees ik :-) in elk geval wel een superleuke creatie en bedankt voor de uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen