easy peasy kussenslopen

Voor het naaiweekend knipte ik ook wat 'easy peasy' projectjes. Na zo'n tijdrovend project zoals een jumpsuit ofzo, wil ik ook wel es wat 'brainless sewing' doen. Gewoon rechtdoor stikken, en wat is er daarvoor geschikter dan kussenslopen met een overslag? Ah, niks! :)

Ik kocht bij de Stoffenmadam 2m botanic garden canvas en gebruikte mijn excellente wiskundevaardigheden (ahum, ahum) om te berekenen hoeveel kussenslopen eruit zouden kunnen.

Dat resulteerde in sommige kussens met een degelijke overslag, maar ook sommigen die wat nipt waren. Ik volgde het advies van een vriendin, en bevestigde bij die kussens achteraan een kamsnap.

Ik bestelde 6 binnenkussens bij de kussencompany. Ik koos voor 4 kussens van 40 op 40cm en 2 kussens van 30 op 30cm, maar ze verkopen daar heel veel formaten, dus voor iedereen wat wils!

We kregen er trouwens ook een superschattig mini kussentje bij, dat nu gebruikt wordt door de Barbies :)



PS:
Patroon: /
Stof: Madeline de Stoffenmadam

1 opmerking