Wren dress

Vorige week maakte ik mijn eerste Wren dress.
Het zag er in eerste instantie prima uit, maar aan mijn oksels gaapte de jurk wel enorm.

In verstellen ben ik geen held, ik vond er niets beters op dan de zijnaden wat in te nemen. Mijn ventje hielp met opmeten en spelden enzo en zo nam ik 8cm weg, schuin naar beneden.
Nu zijn er dus geen gapende openingen meer te zien bij mijn oksels, maar is mijn décolleté ook wel enorm in de verf gezet :) Om maar te zeggen, de jurk nu dragen zonder topje onder, is echt wel not done.



 Over de afwerking van de halslijn met de tweelingnaald ben ik ook nog niet tevreden. Het rekt daar niet meer genoeg, en zeker als ik ga zitten, gaapt het. Misschien maak ik dat nog wel los en zet ik er rekbare biais aan. Als ik nog eens véél tijd en zin heb :)



 Volgende keer toch maar een andere oplossing bedenken bij het tekenen, of stevigere tricot gebruiken...

stof: stoffenspektakel
patroon: wren dress van colete patterns, hier te koop


10 opmerkingen

  1. Wat heb je toch een super lijntje! Bij mij zou de zin en energie nooit meer komen voor van die aanpassingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat je heel mooi!
    Laat de zomer maar komen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je toch een super lijntje! Bij mij zou de zin en energie nooit meer komen voor van die aanpassingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien jammer dat er een hemdje onder moet, maar eigenlijk staat het er wel heel mooi onder. Ik vind de stof ook erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof jurkje, ondanks de eerste teleurstelling. Goed aangepast dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En toch vind ik het heel leuk geworden!

    BeantwoordenVerwijderen