domi sweatpants

Yvette van de webshop droomstoffen plaatste weer een heleboel nieuwe stoffen op haar webshop, waaronder ook deze adelaar-sweat. Die vond ik direct superstoer voor mijn dochter en kieperde ik in mijn winkelmandje :)

Na een paar Mini Hudson pants besloot ik een 'concurrerend patroon' te proberen, namelijk de Domi sweatpants van Sofilantjes.
Ik moet zeggen, qua naaien is het gelijkwaardig. De pijpboorden van de Domi zitten iets ruimer, dus dat is al een pluspunt.
Ik denk dat hij ook wat hoger komt en dat is bij mijn dochter toch wel een grote plus, wil ze er niet uitzien als een bouwvakker (wat bij de meeste broeken dus wél het geval is...)
Dat inkloppen van nestelogen ging grandioos mis, dus moest ik nog snel een nieuwe tailleband uit de resterende stof knippen (en geloof me, dat ging nog nét!) en toch knoopsgaten naaien. 
Ik volgde het patroon, alleen deed ik de zak iets anders. Volgens de werkbeschrijving moet je die er gewoon met zigzag bovenop naaien, maar ik plooide wel een centimetertje om, zodat het er afgewerkter uitzag.








stof: droomstoffen, hier te koop
patroon: Domi sweatpants, hier te koop



8 opmerkingen

  1. Idd een coole meid met die sweatpants! Ik gebruite het stofje voor een sweater :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke broek (hoewel ik wel fan ben van de hudson pants) en zelfde stofje ligt hier klaar voor een trui ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel tof! Ik heb het patroontje net gekocht en ben van plan het snel te gebruiken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superhandig zo'n broeken..misschien ook eens patroon aanschaffen..welks vond hij het beste ? Sofilantjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superhandig zo'n broeken..misschien ook eens patroon aanschaffen..welks vond jij het beste ? Sofilantjes?

    BeantwoordenVerwijderen