flamingo sky top

Tijdens het bloglezen zag ik bij magnifieka een sky top passeren uit flamingostof. Sam stond op dat moment naast mij en werd direct superenthousiast. Zij wilde ook zo'n flamingokleedje. Nadat ik ze liet inzien dat het een flamingotop was, was dat ook goed. Zo gezegd, zo gedaan dus...

Ik hield helaas geen rekening met het feit dat je 40cm nodig had voor een stofbreedte van 150cm... Ik kocht 50cm, maar de stofbreedte was maar 110. Dat werd dus foefelen met het beleg. Het beleg van het voorpand is effen roze, maar geef nu toe; dat ziet geen kat :)

Verder vind ik hem wat te kort uitvallen (maar dat is LMV ten top) (haha, onbedoelde woordspeling). Ik maakte een maat 4 jaar voor mijn nog net geen 3.5-jarige en die zit oké. Een beetje strak aan het buikje, maar dat ligt eerder aan onze meid dan aan LMV. In hun matentabel is de borstomtrek altijd een tweetal cm meer dan de tailleomtrek, bij Sam is dat hetzelfde :)

Ik liet de top sluiten met knalroze kamsnaps, dat bespaarde weer veel knoopsgaten en knopenaannaaiwerk :)

voorzijde sky top

achterzijde sky top

kokeneteke

boos gezicht dat toch moet lachen :)

flamingostof: 't Stippeltje, Kapellen
patroon: Sky top, LMV

8 opmerkingen

  1. Het blijft toch echt een perfect match, he die stof met de Sky top!
    Het staat je dochter super.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kleuren staan haar beeldig! Dit stofje ligt hier ook nog in de kast, ik vermoed dat het eerder een project voor volgend jaar zal worden!

      Verwijderen
  2. geweldig vind ik het! ben verkocht!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is een geweldig patroontje!!!!
    Ze straalt :) in haar nieuwe outfit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk! En de kleurtjes staan haar echt prachtig :-)

    www.xohanax.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hij is heel mooi en staat prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie stof! en heel mooi gemaakt natuurlijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen