een ocean jurk om mee recht te blijven staan

Vrijdag mogen we naar een trouwfeest. Ik wou heel graag een ocean jurk uit LMV maken, maar liep toch tegen wat probleempjes aan.

Na het ineensteken:
- elastiek veel te laag, niet in de taille
- elastiek te lang
- bovenstuk te groot


De elastiek strakker maken en in de taille naaien was de eerste aanpassing.

Al beter, maar..
Als ik bleef rechtstaan, was het jurkje best oké, maar gaan zitten of vooroverbuigen was geen optie... Dan viel het voorpand helemaal open :( Nu wil ik op dat trouwfeest toch wel es graag gaan zitten ook eigenlijk...

Gelukkig kwam er dinsdag een naaivriendin. Zij speldde het bovenstuk af onder de elastiek en ik naaide zo alles weer aan elkaar.
Vandaag naaide ik dan maar de twee voorpanden onzichtbaar aan elkaar...
Dit is het uiteindelijke resultaat:
Ik kocht nog oorbellen bij 'I am' met dezelfde kleurtinten erin en morgen ga ik nog op zoek naar nagellak voor de teennageltjes assorti te verven :)
Ok, de elastiek had nog strakker gekund, maar ik ben 't beu, dus ik hou 'm zo. Nè. :p

Dit kleedje maak ik toch geen tweede keer meer.
Ander en beter!

stof: Hoogboomsesteenweg, Kapellen
patroon: ocean jurk, La Maison Victor

8 opmerkingen

  1. ik maakte een jumpsuit met als bovenkant het bovenstuk van de ocean dress, en ook bij mij valt het open wanneer ik ga zitten. Ik draag er gewoon een topje onder, maar ga volgende keer ook voor een ander model.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om te weten, altijd fijn als je weet waar problemen met patronen zitten. Veel plezier op de bruiloft!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zitten toch regelmatig 'problemen' bij LMV patronen. Ik kom het vaak tegen in ieder geval. Het zijn leuke patronen, ik heb er ook al meerdere gemaakt (deze toevallig niet), handige tips om te onthouden. Ken je de facebookgroep ook? Daar zoek ik altijd op de naam van het kledingstuk en lees alle 'problemen' door voordat ik ergens aan begin. Dat scheelt een hoop frustratie.
    fijne bruiloft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja dat komt ervan als ze het voltallige testpannel (waaronder ondergetekende) zomaar afvoeren ;) Er wordt nu NIET meer proefgenaaid, enkel door hunzelf natuurlijk een exemplaar voor in de boekjes.

      Verwijderen
  4. Je hebt wel doorzettingsvermogen trouwens. Ik had het al lang aan de kant gesmeten. Maar met een deadline moet dat misschien ook wel. Mooie kleur stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit een geweldige blogpost, de voor-tijdens-na foto's en hoe je uiteindelijk tot een mooie jurk komt :-) Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. -schaterlach- Ik vind je ongelooflijk moedig, en het vervloekte jurkje staat je!
    Die vervloekt komt omdat er hier al zo'n twee maand een half geknipte ocean in mijn bak zit... Je wilt niet weten wat ik er allemaal mee voor had. Maar ooit, ooit, als ik in een ongelooflijk moedige bui ben, dan komt het ervan!

    BeantwoordenVerwijderen