Oh Odette


Ik beken, ik maakte voor deze week nog nooit een Odette. Zo zijn er nog wel meer patronen die heel naailand al maakte, maar ik nog niet, maar soit. Deze kan ik dus nu alvast van mijn lijstje schrappen.


Het shirt is echt snel klaar. Ik besteedde precies nog de meeste tijd aan het vastnaaien van de mouwboordjes, hehe.

Ik knipte 5cm zoomwaarde aan, i.p.v. de voorgeschreven 2, maar voor de rest paste ik niets aan. 

Zeer comfortabel om te dragen, die Odette, ik begrijp ieders enthousiasme! :)

Dit stofje moest en zou ik hebben. Ik was dan ook heel blij dat iemand mij naar de website van een Belgische webshop, nl. de Stoffenkamer verwees. :)


Daar aanbeland, vond ik er (uiteraard) ook nog andere leuke stofjes, o.a. de nieuwe SYAS. Ik bestelde dus ook de heron honey peach, voor een tweede Odette.
Hierbij gebruikte ik de bijpassende boordstof. Ah ja, als ze dat maken, moet je daar gebruik van maken, hè! Ik knipte dus de halsboord en de mouwboordjes uit boordstof. Ik dacht nog even om de mouwboordjes om te plooien, maar ik denk dat ik ze zo ga laten. Zo valt het nog minder op dat het hetzelfde patroon is, toch? :)


Sorry, geen fatsoenlijke foto's meer van deze creatie. Ik had een geweldig enthousiaste photobomber :D


 

PS:
Patroon: Odette uit la maison victor mei/juni 2017 - nu gratis te downloaden op hun website
Stoffen: beiden van de Stoffenkamer

7 opmerkingen

  1. Toffe Odettes !
    En zie ik daar een nieuw kapsel?
    Staat je goed !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk, mooi en tof!
    ik maakte hem nog maar één keertje, maar hij ziet de binnenkant van mijn kast niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook een Odette-virgin, maar het patroon ligt klaar. Nu nog tijd vinden.
    En uw nieuw kapsel staat u kei schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelukkig niet zooo veel tijd nodig! Gewoon ervoor gaan!
      En merci, ik heb de kapster carte blanche gegeven en het is gelukkig goed uitgedraaid :)

      Verwijderen