Wat je altijd al wilde weten over mij - de antwoorden

Zoals beloofd beantwoord ik in dit blogbericht alle vragen die jullie vorige week stelden, rechtstreeks op de blog of via Facebook:

1. Delphine:
Aan welk land of welke stad heb je je hart verloren en waarom?
Ik heb eigenlijk betrekkelijk weinig gereisd, besef ik nu... Er is dus niet echt een land waar ik al ben geweest en waar ik per se nog eens terug opnieuw naartoe wil. Zweden vond ik prachtig en ik zou er eens graag een tocht met honden doen en in een tent slapen, maar bbrrrr, zo koud seg :)
Ik denk dat ik eerder kan zeggen dat ik mijn hart verloren heb aan de zon. En die komen we gelukkig nog op veel plaatsen tegen. :)  

Zweden
2. Els:
Ik zou graag willen weten waar jij je eindeloze energie en positivisme haalt. Want iedereen mag het best weten: de manier waarop jij je blog, je gezin, je job en je sociale contacten & activiteiten onderhoudt, daar ben ik best een beetje jaloers op :)
Danku voor het compliment. :) Goh, ik weet eigenlijk niet hoe dat zo gekomen is. Ik voel me nu gewoon echt goed in mijn vel en straal dat ook uit, denk ik. En ik doe wat ik graag doe. Positieve reacties van mensen omhelzen en de negatieve zo snel mogelijk proberen te vergeten? En ik plof vaak genoeg 's avonds ik mijn zetel dat ik die 101 plannen die ik had gemaakt, laat varen hoor. Soms is het mij ook gewoon te veel. Maar dan geniet ik van een lekkere warme chocomelk of een paar chocolaatjes en dan is dat ook goed. :) Ik denk dat het feit dat het goed lukt wat ik organiseer, weer energie geeft voor het volgende. 


3. SewBel:
Welke uitdagende naaiprojecten deed je nog nooit eerder en zou je je graag eens aan wagen? 
Ik was er na de vorige Sew Challenge nog es over aan het denken. Er is weinig (tot niets?) dat ik nog niet deed denk ik. Mij uitdagen wordt moeilijker en moeilijker, haha. Maar een badpak voldoet denk ik wel aan die vraag. Dat maakte ik nog nooit, en wil ik wel es graag doen. Maar of dat super uitdagend is, weet ik natuurlijk niet. Ik pinde alvast een gratis patroon van mevrouw Khadetjes!
 
En ook nog: met wie zou je graag eens een naaidate organiseren? ;-)
Met wie ik wil daten? Of met wie ik een naaidate wil in elkaar steken? :) 
Ik wil met iedereen daten! Ik hou van eenieders enthousiasme en eigenheid, vandaar ook het organiseren van naaidagen en naaiweekends denk ik. De Nederlandse dames op ons naaiweekend, met hun colourblocks en op het eerste zicht echt gedurfde combinaties, daar kan ik wel lang met een glimlach naar kijken.

4. Sarah:
Moest je de laatste 20 jaren van je leven opnieuw doen, wat zou je dan anders doen en wat zeker niet?
Ff denken, 20 jaren. Dan ben ik dus weer 15. Ah nee, 16. :D 
Hmm... op mijn 17 vertrok ik thuis, omdat de situatie daar onhoudbaar werd. Ik veronderstel dat dat dus zou blijven. Ik heb ook niet echt heel veel spijt van dingen die ik deed. Ik woonde bij een onofficieel pleeggezin, die mij buiten zetten omdat ze in een brief naar een vriendin hadden gelezen dat ik het daar haatte. Die brief zou ik misschien beter verstopt hebben ;) Of ik zou es nagedacht hebben of het écht zo erg was daar (want dat was het uiteraard niet).
Oh ja, die ene ex terugnemen, dat zou ik ook NIET meer doen. 


5. Kim:
Wat was jouw grootste naaisucces en jouw grootste naaiblunder?
Naaiblunder, daar moet ik niet lang over nadenken. Ik maakte ooit es een jurk, uit een gekregen stofje, die echt 'op niks trok'. Ik probeerde dat misbaksel nog te redden, maar heb het uiteindelijk in de vuilbak gekieperd. De hals kreeg ik maar niet goed, hoe ik het ook draaide of keerde (letterlijk), je zag altijd de lelijke kant van de stof. En echt verhullend voor een buikje was het ook niet, ahum. Het haalde uiteraard ook nooit de blog, maar ik heb er stiekem wel een fotootje van, waarop ik suuuperhard mijn best doe om niet te ademen, haha :)

Mijn grootste naaisucces? Ehm... de winterjas die ik voor mezelf maakte en waar ik maandag over blogde? Daar ben ik wel best trots op, het was véél werk en er ging niet zo heel veel mis, haha :) 

De origineelste vraag krijgt ook een kleinigheidje opgestuurd. Ik liet mijn zus de leukste vraag kiezen, waarbij ik enkel de vragen las en niet de namen, om haar niet te beïnvloeden. 

Els, jij mag me jouw adres doormailen. :)  

40 dagen bloggen: 22/40
skipdagen: 0/6

 




1 opmerking

  1. Die Nederlandse dames zijn dan ook top! Ik sta elke keer weer versteld van hun kunsten!

    BeantwoordenVerwijderen