cadeautjes voor en van mij

De cadeautjesperiode is voorbij en als ik eerlijk moet zijn, vind ik dat een beetje jammer. Krijgen is leuk (erg leuk zelfs....) maar geven is ook fantastisch, als je de blije gezichten van de ontvangers ziet.

Ik werd o.a. in de watten gelegd met deze cadeaus:

1. een omnigrid geodriehoek (Veritas)
2. een kartelschaar (Ikea)

3. de Rocco bundel voor jongens, tieners en mannen (Zonen 09)


4. een bon van SYAS, waarmee ik de mistblauwe french terry en boordstof bestelde


Ik deed mezelf ook nog nieuwe dossiermappen voor mijn patronen en een boek om te leren werken met mijn 'nieuw' fototoestel cadeau. En ik hernieuwde mijn abonnement op La Maison Victor.




Zelf maakte ik ook een aantal cadeautjes zelf:

- een toilettas en portemonneetje voor nichtje Fiene

Zij ging met mij mee naar studio Olive om de stof te kiezen, dus het cadeautje was geen echte verrassing meer, maar wel helemaal naar wens :)


- drie toiletzakken voor mijn zus

Schminkgerief met hopen, als ik zo eens rondkijk in haar kamer. En fan van Grumpy Cat zijnde, vond ik dat ik niet anders kon dan haar een setje toiletzakken te maken. De geweldige stof vond ik bij Babarum.


Het patroon voor deze toilettassen vind je hier terug. Het middelste tasje is het formaat van het patroon (en dat voor Fiene). Ik tekende ook een maat groter en een maat kleiner, om eens af te wisselen. :)




- een Billie voor mijn papa

Tijdens een bezoek aan mijn papa, had hij het erover hoe waardevol hij zelfgemaakte cadeaus vindt en toen besefte ik ineens dat ik voor hem nog nooit iets had gemaakt! Ik nam snel een stofje uit de kast dat ik had gekocht voor een trui voor Nik van te maken, en maakte een Billie in maat 50 (zo ongeveer)

De stof (die ik kocht bij de uitverkoop van Strass) is aan twee kanten bruikbaar maar ik besefte als snel dat de streepjes op voor- en achterpand een beetje teveel pyjamagehalte zouden geven. Zo vind ik het een ideale balans.

Ook voor het cadeautjesspel maakte ik nog wat dingen zelf.
Ik probeerde voor het eerst mijn porseleinstift uit, maar het opschrift was geveegd toen ik het afgaf, dus in 't vervolg moet ik minder lui zijn en het zelf eerst bakken. :)

En welke leuke cadeautjes kregen (of gaven) jullie zelf?

3 opmerkingen

  1. Super leuke kadootjes! Hier werd dit jaar niet veel genaaid om cadeau te geven. Met uitzondering van een vinktas die een van de dagen op de blog komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent verwend en dat mag ook wel!! En wat een mooie zelfgemaakte cadeaus, toch super als dat geapprecieerd wordt he!

    BeantwoordenVerwijderen