slaapgerief voor zoon en dochter en de giveaway resultaten


 Vorig weekend ging ik met mijn naais ladies nog es op naaiweekend in Heibrand. Het was een lang weekend, dus we konden er terecht van vrijdagavond tot maandag. Zalig zo nog een extra dag te kunnen naaien, en dus ook meer projectjes die af geraken.

Mijn teller strandde op 12 stuks. Als eerste laat ik jullie graag het nieuwe slaapgerief voor de kindjes zien.

Voor Noa greep ik weer terug naar mijn standaard pyjamapatroon, de Alex & Anna's PJs van Peekaboo.
Ik maakte nu voor Noa maat 4 jaar. Die kan hij nu al aan, maar volgend jaar misschien ook nog wel :) Hij draagt die van maat 3 jaar ook nog steeds, dus ja...


 Noa vindt dit geen pyjama, maar wil het overdag graag aandoen. Op naaiweekend waren de meningen verdeeld, maar we houden het toch maar op een pyjama... :)



 Ik werkte zowel het shirtje als het shortje af met dezelfde siersteek. Zo is het écht een setje.
De boordjes van het shirt zijn van dezelfde stof als het broekje gemaakt, en ze komen ook weer terug in de outfit van de walrus. Geweldig vind ik dat!


Sam wou ook nog een slaapkleedje. Bij het doorspitten van mijn patronen vond ik dit jurkje nog. De grootste maat is 7/8 jaar dus ik vond het wel es de moeite om het nog es te maken. De vorige maat die ik knipte was maat 2 jaar en 't is niet dat ik het nog voor Noa kan maken natuurlijk, haha. :)


Het is eigenlijk geen patroon voor een slaapkleedje, maar hé, dit kan overdag even goed als 's nachts. Ook dit stofje vond ik een echt slaapstofje en niet echt voor overdag.



PS:
Patroon    pyjama Noa: Alex & Anna's PJs van Peekaboo
                  pyjama Sam: Racerback dress van Crafterhours
Stof   pyjama Noa: Pieke Wieke (walrus en streepjes)
          pyjama Sam: *niet teruggevonden*

Iedereen die lootjes kocht voor team Jurgen (kom op tegen kanker) kan nu hier de resultaten lezen.
Rijn Van Den Bergh, jij won mijn ecologisch pakketje. Neem je contact op met mij via mail?

1 opmerking

  1. Leuke pyjama's. Altijd tof om te maken aangezien dat zo vaak gedragen kan worden

    BeantwoordenVerwijderen