zondag RAK-dag

Wat ik de afgelopen weken deed uit mijn RAK-boek of gewoon recht uit mijn hart*:

* Ik deelde drie 'good karma' kaartjes uit aan collega's die positivisme uitstralen en er alles aan deden om van het nieuwe concept op onze opendeurdag een geslaagd iets te maken. En dat lukte, uiteraard!


14. vraag iemand hoe zijn/haar dag is geweest.
Dit is een voordehandliggende uiteraard, maar ik moet toegeven dat ik dat vroeger niet zo deed, en meer bezig was met hoe mijn dag was geweest en dat te delen...

* complimentjes uitdelen aan mijn leerlingen
Via de nieuwsbrief van Klasse vond ik deze motivatiekaartjes. Ik deelde er al regelmatig van uit, in mijn klassen. Ondertussen weet ik welke kaartjes ik vaak kan uitdelen en welke er steeds in mijn mapje blijven zitten, dus kan ik wat gerichter gaan printen en knippen. :)
Ik werd ook al een paar keer aangesproken door leerlingen na de les die kwamen zeggen dat ze dat echt leuk vonden, die complimentjes. En andere leerlingen die het kaartje tijdens de les snel wegstaken, zag ik het achteraf toch ook wel in de gang trots tonen aan hun vrienden. Dat maakt mijn hartje warm. :)

46. Zeg 'goeiemorgen' tegen minstens 5 mensen die je tegenkomt onderweg naar je school / werk.
Check. En zelfs die evidente RAK's maken mensen gelukkig hoor. Ik moet wel zeggen dat naar mijn aanvoelen mensen in Antwerpen dat veel minder gewoon zijn dan mensen in Turnhout (of bij uitbreiding, de kempen). Dat vond ik een groot verschil toen ik verhuisde van de kempen naar de stad, spijtig genoeg. Maar ik geef niet op! :)

* een sms'je sturen om iemand te bedanken
Zo bedankte ik de mama van een klasgenootje van Noa om hem 'mozijntjes' te leren eten. Hij wou dat per se ook hebben van de winkel, "mozijntjes, zoals Carol altijd hebt". Voila!

47. schrijf een positieve review
Tijdens de comedyvoorstelling van JanJaap van der Wal donderdag heb ik me een kriek gelachen. Echt tranen over mijn wangen en pijnlijke kaken! Hij had het tijdens zijn show over de 'droogheid' van de Vlamingen die na een show 'da viel wel mee' zeiden i.p.v. laaiend enthousiast te zijn, zoals de Nederlanders. Ik postte achteraf dan ook maar mijn oprechte mening op zijn FBpagina.


* Ik maakte me lid van Stichting Jurk, een vrijwilligersorganisatie, terug te vinden op Facebook.
Af en toe worden er aanvragen geplaatst van arme kinderen, die hun wensen mogen doorgeven voor een jurkje, jasje, broek,... en zij maken dat dan (gratis!) voor hen en sturen het op naar bv. het tehuis.
Ik reageerde alvast op een aantal wensen, in de hoop dat ik er toch een kind blij mee zal maken.
En ineens ook een oproep om zoiets in België ook te organiseren, alsjeblieft!

Zin om ook mee te rakken? Blog erover op zondag RAK-dag, of deel je RAK op Instagram met de hashtag #ikrakmee #RAKchallenge #hetrakboek  en/of  #raktivist

Jessi en Stefanie zijn ook druk aan het RAK-ken. Check hun blog voor meer RAKspiratie :)


1 opmerking

  1. Ik word al helemaal blij van zoveel lievigheid!
    (en als je uit Oost-Vlaanderen komt, vind je de Kempen al teleurstellend in goeiemorgen-antwoorden. Dus wat moet dat dan voor Limburg zijn :-) )

    BeantwoordenVerwijderen