Anaïs - de jurk met een strikje

Eind augustus mochten we nog eens naar een trouwfeest. Drie dagen op voorhand sprak Nik mij aan. "Weer nie zoals vorige keer hè, dat ge zegt dat ge niks hebt om aan te doen. Wilt ge nog iets kopen of maken?"

Een blik op mijn kleerkast later was het besloten. Ik had niks om aan te doen. :p
Ik moest dus nog een nieuw kleedje maken! Ah ja...

Bij mijn ongebruikte patronen vond in de Anaïs, uitgetekend door Yoke Overeem, van de FBgroep Handwerk.

Ik voerde het lijfje helemaal, waardoor ik het striklint niet tussen boven- en onderpanden kon stikken, dus daar moest ik iets anders op vinden. Ik naaide het dan maar tussen de zijnaden, maar wel zo dicht mogelijk tegen de naad, en ik naaide met de hand de achterkant van het lint met kleine steekjes vast.

Ook de uiteindes van de strik zelf, naaide ik vast, zodat die daar tenminste niet hangen te flappen.

Ik droeg de jurk met veel plezier op het trouwfeest. Het is weer eens een keer iets helemaal anders, doordat de halslijn zo hoog komt.


En zie je hoe mooi ik hem omzoomde? haha :p Heeeeeeeel erg onzichtbaar, toch? :D


 PS: 
Patroon: Anais van Handwerk
Stof: interlock van Babarum

12 opmerkingen

  1. heel schoon, dat doet er mij aan denken dat wij binnen twee weken ook naar een trouwfeest moeten, het lijkt een wonder als je mijn kleerkast ziet maar ik ben er ook van overtuigd dat ik niets heb om aan te doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hm, ik was vrij zeker dat ik hier al gereageerd had, maar blijkbaar toch niet... (misschien op fb dan?)

    Anyway, ik vind het echt geweldig mooi!! Je staat er echt supergoed mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooooh, ik heb ook niets meer om aan te doen ;-). Dit is wel een heel mooike. Staat je perfect. En ja hoor, wat werkte je het mooi af ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige jurk!
    Doet mij eraan denken dat ik die ook nog heb liggen en nog nooit heb gemaakt en wij moeten eind november naar een trouw dus wie weet ;-)

    BeantwoordenVerwijderen