*NIEUW* Nena jurk x2

Katrien van Kaatjenaaisels zette weer een pracht van een patroon op de wereld. Mensen die zo'n creativiteit in de vingers hebben, daar heb ik tonnen bewondering voor. 

Ik kan enkel maar uitvoeren, goed instructies lezen en doen wat er staat op naaivlak. Als ik te hard moet nadenken over hoe iets eruit gaat zien nadat ik het binnenstebuitenachterstevoren moet draaien, gaat het gegarandeerd mis.
Maar terug naar deze prachtige patroonbaby dus, genaamd Nena. Het is een patroon voor een jurkje en een topje, maar ik mocht de jurk testen.


Vooraan aan de hals naai je een stukje lint, dat een leuk effect geeft. Achteraan sluit je met een haakje. 

Tijdens het testproces werden er ook al andere opties uitgeprobeerd, zoals vooraan sluiten met linten, achteraan sluiten met linten, achteraan sluiten met een knoopje. En de meeste van deze variaties staan ook al ingewerkt in de werkbeschrijving, hoe tof is dat?!

Het lint in de taille is eigenlijk enkel ter versiering, aangezien er een elastiek in de tunnel zit. Maar hier kan je lintje van aan de hals uiteraard mooi laten terugkomen. 


Wij zijn fan! Het patroon is echt tot in de puntjes afgewerkt, er waren voor mij nog echt wel 'first times', vooral qua afwerking dan, maar het geheel ziet er echt wel supernetjes uit nu.

 Om te bewijzen dat ik echt fan ben, maakte ik ondertussen ook al een tweede versie. Voor de eerste gebruikte ik echt een heel dun katoentje, dat Nik nog meebracht uit Bali, voor de tweede versie gebruikte ik een gewoon katoentje, met een jeanslook. Je merkt wel onmiddellijk een verschil in 'drapage' van de rok enzo, maar ik ben er zeker van dat deze jurkjes vaak uit de kast gaan komen deze zomer! 






Als je het patroon wil aankopen, is het nu het moment! Tot het einde van de blogtour krijg je 10 % korting op de HELE shop met de code HAPPYNENA. Klik daarvoor snel hier.

Ook bij deze testers kan je prachtige Nena jurken en tops bewonderen:

Bel’EtoileMamadammekeMe Toezie

6 opmerkingen

  1. Hele mooie versies! Je dochter staat geweldig met blauw! En die setting tussen de bloemen is geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. waaauuuw, dat is echt supermooi!! Ik vind het echt een geweldig mooi jurkje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk allebei! Favoriet is die met de hartjes stiekem. :-) Maar dat is misschien omdat haar poseertalent daar nóg schattiger op beeld staat!

    BeantwoordenVerwijderen