een aangepaste simple dress

Op de blog van Brighid zag ik al meermaals een simple dress met lange mouwen verschijnen. Dat moest ik ook kunnen...

Mijn achterpand moest ik in twee knippen aangezien ik het patroon met aangeknipte lange mouw anders geen twee keer uit de stof kreeg, maar daar merk je als het jurkje aan is helemaal niets van.

 

Ik koos voor afwerking met mint boordstof, om het zwartwit wat te breken.



Zoals je op de volgende foto's kan zien, was mijn model erg welwillend... ahum....


De dochter heeft er weer een heerlijk speeljurkje bij en de mama weer een stofje minder in voorraad.
Gelukkig maar, want er zijn er weer een aantal onderweg van bij Droomstoffen en ik kocht onlangs ook nog stofjes bij Veritas en bij Jul&Beau.
Wordt ongetwijfeld vervolgd... :)

PS:
Patroon: simple dress van kaatjenaaisels (gratis, hier te downloaden)
Stof: katoenen tricot van bij Droomstoffen (hier te koop) 
         boordstof: Topknop, Merksem (denk ik)









3 opmerkingen

  1. Dat ziet er echt een superleuk jurkje uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die laatste foto... haar gezicht spreekt boekdelen!
    Heel leuk jurkje!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben fan! Binnenkort probeer ik ook eens zo'n leuk speeljurkje met lange mouwen te maken. Ideaal om opnieuw naar school te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen