Cameo workshop bij Atelier Tien

Vorige week zaterdag volgde ik een gevarieerde, leerrijke, maar ook gewoon plezante Cameo workshop bij Atelier Tien in Werchter.

We begonnen de ochtend met het leren maken van een sticker met meerdere kleuren (en dus meerdere lagen). Deze kerstman is het geworden:

 Hij is gemaakt in 5 lagen:
- rood van zijn pak en muts
- wit voor zijn baard, snor en randjes van zijn pak
- huidskleur voor zijn gezicht
- goud voor de gespen op zijn riem en laarzen
- zwart voor zijn schoenen, riem en het randje rondomrond en tussenin.

 Ik plakte hem op een vaas die we gebruiken om kerstballen en -versiering in te stoppen. Ideaal!

Als tweede gingen we aan het werk met papier/karton. We leerden kaartjes maken, figuurtjes uitsnijden en met deze Inktense kleurpotloden en deze 'waterpenselen' kleurden we de figuurtjes in.
Mooie resultaten, maar daar heb ik geen geduld voor, om zo 50 kerstkaartjes te maken! :)


Als derde maakten we een stempel. Dit vond ik het minst interessante om twee redenen:
1) Ik liet Karen al een aantal houten stempels voor me maken, dus ik had geen behoefte aan een stempel en dus weinig inspiratie.
2) Wat ik maakte, was eigenlijk te fijn en komt zodoende altijd los van het plaatje:

De andere stempels waren veel toffer, je ziet de stempel van Evi op mijn rechtse kaartje :)

Als laatste stond etsen op het programma. Dat vond ik eigenlijk het tofste van allemaal. Omdat ik het nog nooit had gedaan en omdat het me echt heel leuk leek. Mijn verwachtingen werden hier zeker en vast ingelost. Dit is zeker iets dat ik nog wil doen!
Ik etste een spiegel:
(let niet op mijn rommelig huis, maar op de tekening :p)


en een vaas:
Spijtig dat dit zo moeilijk vast te leggen is op foto, want in het echt is het echt heel mooi :)

 De workshop was een echte aanrader. Je vindt meer info op hun website.
Als je iets bestelt tussen 25 november en 31 december, maak je bovendien kans op een Silhouette Curio! 

3 opmerkingen

  1. Leuk om weer nieuwe dingen te leren! Etsen doe ik eigenlijk veel te weinig. Eigenlijk alleen af en toe voor een cadeautje, naam op een wijnglas of theeglas bijvoorbeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ho, die workshop moet ik ook volgen! Je hebt leuke en mooie dingen gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuk en mooi gedaan. Trouwens chapeau voor die vaas want dat was een uitdaging. Leuk je ontmoet te hebben want je bent een superenthousiaste dame :)
    Ps: je krijgt de vaas beter op foto door er even een theelichtje in te zetten en het licht wat te dimmen ;)

    BeantwoordenVerwijderen