LaRaLiL broekje

Gisteren was het weer naaiavond. De stof voor het volgende projectje hing nog te drogen op het wasrek, dus moest ik iets anders verzinnen.
Onlangs maakte ik een stapeltje met dingen die ik voor de herfst / winter wou naaien. Daar lag o.a. een broekje bij, een patroontje van LaRaLiL. De werkwijze was door Google translate gehaald, want Deens is niet één van mijn talenten, maar gelukkig waren de foto's ook duidelijk :)

Oorspronkelijk bestaat het patroon enkel in 50/56, maar Yoke (van de groep Handwerk) vergrootte het met toestemming van de maakster naar 62/68 en 74/80. Ik maakte de grootste maat voor mijn 'nugget' :)

Rode nicky velours had ik nog in huis (in die stoffenbak met winterse stofjes die ik aan het opnaaien ben :p) en ik vond niets passender dan donkerblauwe boordstof. Nu het af is, vind ik het echt wel een geslaagde combinatie.

Ik maakte met mijn Cameo ook maatlabeltjes om in te strijken, zodat het niet prikt. Ik koos een ietwat verkeerd lettertype, waardoor de driehoekjes van in de 4 bijvoorbeeld te klein waren om het te overleven, maar voor ons vind ik dat zeker niet storend en het is duidelijk hè?


De aan-foto's bewijzen ook dat het een perfecte turnbroek is :)





stof: daaidieka
patroon: hier te vinden, in het Deens :)

5 opmerkingen

  1. Mooi! En als je het niet gezegd had van dat driehoekje had ik gedacht dat het de bedoeling was ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel erg mooi..

    Hoe groot maak jij de labeltjes voor in de kleding?
    Ik had al gedacht om ze er in te stempelen met textielinkt.. Maar met de silhouette kan natuurlijk ook :)

    BeantwoordenVerwijderen