Harley flop... eh top

Ik ben bezig met mijn stapel geknipte items in elkaar te zetten. Toen ik met mijn magazines van La Maison Victor bezig was, tekende en knipte ik ook een Harley top. Ik zag deze al vaak passeren in blogland.
Het in elkaar zetten ging als volgt:
- half uurtje naaien
- dag lostornen
- vijf minuutjes naaien.

Ik deed alles volgens het boekje. Het shirt was veel te lang en ook de mouwen en hals vond ik niet mooi, te bulkerig.
Dat werd dus tornen...
Ik haalde de tailleband er weer af (mezelf ondertussen vervloekend omdat ik alles met een stretchsteek genaaid had), knipte 5cm van de top af en zette de tailleband er weer aan(met een stretchsteek, nè) . De hals- en mouwboorden moest je naar binnen naaien. Dit stiksel maakte ik ook los. Om ze er helemaal af te halen, had ik écht geen zin meer. Bij een volgende top, zoom ik hals en mouwen gewoon om, dat zal een stuk simpeler zijn!

Ik zie er nog iets mis aan, maar ik kan er zo direct mijn vinger niet opleggen...
Ik ben er ook nog niet echt uit of dit nu een goed kledingstuk is om een buikje te verdoezelen, of net niet, met die tailleband...

De giveaway waarbij ik iets voor jou maak, loopt nog tot donderdagavond! Aarzel dus niet als je mij aan het werk wil zetten voor jou :)

7 opmerkingen

  1. Ik heb er gisteren ook een gemaakt. Ik had al vaker gelezen dat je de biezen er gewoon zichtbaar op moest zetten, net als de tailleband. Dat heb ik gedaan en toen zat hij zo in elkaar (met de lockmachine). Ik heb hem toevallig nu aan, moet er nog wat aan wennen. Normaal heb ik shirts met gewone mouwen en niet zoals bij dit shirt.

    Misschien moet de tailleband minder strak? (Bij een volgende... Niet deze lostornen :). )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi kleur! Ik zou ook de tailleband minder strak maken de volgende keer of misschien gewoon weglaten en omzomen. Vorige week maakte ik enkele soortgelijke shirts en die vielen heel goed mee (http://tamtam49.blogspot.be/2015/06/selfish-sewing-zomergerief.html) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Persoonlijk zou ik er een ketting op aandoen, dat breekt het geheel een beetje.
    Volgens mij is het een beetje dat model, het loopt breed uit onderaan en dan heb je overschot op die tailleband. Ik stikte mijn versie iets smaller dan voorgeschreven zodat het minder pofte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb nog maar een iets uit LMV gemaakt, de Lewis Hoodie. Wat een gesukkel. Dacht dat er een fout in het patroon zat, maar resultaat is toch oke. Maar LMV heeft toch afgedaan bij mij. Daar geef ik geen geld meer aan uit. De Harley Top heb ik ook al veel zien passeren en vind ik wel leuk. Ik heb mezelf een soort van Harley top getekend. Ik doop hem de Sabrina Top. Klaar sinds gisteren. Moet hem enkel nog eens afgewerkt passen en fotookes nemen. Normaal gezien smijt ik hem deze week op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is echt een tof kleur.
    Ik zou het was losser houden en die top wat nr boven trekken dan hangt het nonchalant over 'je buikje' (dat ik niet kan vinden)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik miszie er eigenlijk niks aan... Ik vind mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is voor op een broek of jeans rok maar niet voor op de rok die je nu aan hebt ...Ja zie en dan vragen ze 'naaien is toch ontspanning'

    BeantwoordenVerwijderen