de Mandy, of ook wel Alice in Wonderlandjurk genoemd

Ik werkte de afgelopen dagen aan een patroontje van Yoke in de groep Handwerk, namelijk de Mandy.

De stof die ik oorspronkelijk had voorzien was niet breed genoeg (cirkelrok!), dus kocht ik in Kapellen een ander stofje.
Vandaag werkte ik de jurk af, vooral de mouwen bezorgden mij de laatste dagen echt kopzorgen. Gelukkig is er op het groepje goede begeleiding en staat Yoke altijd klaar met raad en daad!

Nu mijn jurk af was, werd ze al vergeleken met twee jurken uit bekende verhaaltjes, namelijk deze twee:
Alice in Wonderland

Dorothy (Wizard of Oz)













Het is de stofkeuze, maar toch ook het model die deze vergelijkingen een beetje waarmaken.

Ik ben nog aan 't twijfelen voor welke gelegenheden deze jurk geschikt zou zijn... Trots ben ik in elk geval wel :) Zo'n kleedje voor jezelf maken, daar kruipt toch wel heel veel werk en tijd in, maar je hebt er ook wel lang geniet van!







4 opmerkingen

  1. Dikke proficiat voor je werk... heb je zeer zorgvuldig uitgewerkt, en dat is er aan te zien... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh helemaal mijn ding die jurk!! Alleen zou de halsuitsnijding voor mij persoonlijk dieper moeten zijn en zonder de plooitjes vooraan. Anders lijk ik wel opgehangen. Maar bij jou is het echt prachtig! Allé hop, nu nog rode glitterschoentjes eronder Dorothy...euh Davina ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou de halsuitsnijding volgende keer ook dieper maken. Het gaat nog nét naar mijn gevoel, maar 't was dan ook de eerste keer dat ik het patroontje gebruikte, dus dan maak ik meestal geen aanpassingen :)

      Verwijderen
  3. Kei leuk deze jurk!!! En zeer knap gemaakt! Chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen