Liebster award

Halverwege september werd ik nog eens genomineerd voor de Liebsteraward, dit keer door Ohana.
Ik denk dat dit ondertussen de 5e keer is ofzo, wat best wel fijn is :)

Ik zal op mijn beurt ook 5 mensen nomineren, maar ik begrijp het heel goed als je niet (meer) mee wil doen, het is aan jullie! Ik nomineer 5 mensen wiens blog ik heel graag lees en die best nog wat extra bekendheid mogen hebben:

1. YeRaSi
2. Wikkelgatjes - een huisje op de buiten
3. 128
4. Sewive
5. MizOlilie
Ik mag 11 vragen beantwoorden en stel hen in dit bericht ook 11 nieuwe vragen .

Dit zijn de vragen die ik kreeg van Ohana:

1. Wat is jouw favoriete stoffenmerk?1 favoriet heb ik niet, maar ik hou o.a. van Lillestoff, Bora, Robert Kaufmann, ...

2. Wat is jouw favoriete naaipatroon?
Ook een moeilijke vraag... Ik heb al zo veel patronen gemaakt, maar ik denk datgene dat ik het vaakst gebruikte, dat dat het kruippakje van kiind moet zijn. Een gratis patroon by the way! :)

3. Bestel je liefst online stoffen of ga je liever stofjes gaan voelen en bekijken in de echte winkels?
Ik doe beide. Ik heb het geluk dat ik niet ver van de grote stoffenwinkel woon in Kapellen (Hoogboom) en daar ga ik meestal stofshoppen. Het is ook handig dat je de kleuren bij elkaar ziet en dus direct weet of een effen stofje past bij een stofje met print dat je al hebt.
Al heb ik ook al verschillende webshops uitgeprobeerd ;-)

4. Welk lied kan jou telkens weer ontroeren?
Vroeger was dat 'waarom nou jij' van Marco Borsato of 'Hold me now' van Johnny Logan. Een recent nummer kan ik niet zo direct bedenken.

5. Naar wie kijk je het meest op en waarom? (op eender welk gebied)
Niet naar één iemand, naar mensen die het allemaal voor elkaar (lijken te?) hebben.

6. Wat vind je de mooiste quote ooit?
Voor de wereld ben jij slechts iemand, maar voor iemand ben jij de wereld.

7. Wat is je favoriete muziekgenre?
Ik ken weinig van genres, maar mijn vriend zegt 'pop' :)

8. Wat is volgens jou het mooiste plekje op aarde?
Dicht bij mijn kinderen en vriend :) Melig hè :p

9. Mocht je ooit een dag van plaats ruilen met iemand, met wie zou dat dan zijn?
Met mijn moeder, ik zou mezelf anders opvoeden.

10. Welk gerecht doet jou telkens weer watertanden?
Macaroni met hesp en kaassaus. 

11. Stel, je mag voor een acteur of actrice naar keuze een kledingstuk maken, voor wie zou dat dan zijn en wat zou je maken?
Ehm... ik zou echt niet voor celebs durven naaien. Maar mijn vriend speelt ook toneel, dus ik zal voor die acteur dan wel naaien wat hij wil, hij is niet zo kritisch :-)

Mijn nieuwe vragen zijn:
1. Wat was je allereerste creatie? Foto's zijn welkom :)
2. Aan welke creatie heb je ooit het langst gewerkt?
3. Welke naaimachine heb je? Eerste machine? Tevreden van?
4. Je mag op date met 5 blogsters. Wie nodig je uit?
5. Welke stof ligt er al het langst in je kast?
6. Wat doe je in het dagelijkse leven? Zou je deze job willen inruilen voor professioneel naaister?
7. Kijk eens rond je. Zie je iets dat je zelfgemaakt hebt? Wat is het?
8. Op welke creatie ben je het meest trots?
9.Zou je nee zeggen als mensen je vragen iets te maken voor hen?
10. Waaraan ben je verslaafd?
11. Je krijgt twee extra uren vandaag, wat zou je doen?


4 opmerkingen

  1. Jeeeej!! Heel erg bedankt. Zou hem u ook willen geven maar dat ik de bedoeling niet zeker ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de nominatie! Daar zullen we eens werk van maken si!
    Wikkelgatjes(eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Altijd leuk om de antwoorden op vraagjes te lezen en ik heb weer een paar leuke blogs gevonden dankzij jouw nominaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je kan de antwoordjes lezen op mijn blog:

    Bedankt voor de nominatie :)

    http://bellevi-handmade.blogspot.be/2015/10/the-next-liebster-award.html?m=1

    BeantwoordenVerwijderen