Thomas T-shirt

Vandaag werd ons door Telenet aangekondig dat er tussen 7u30 en 18u geen internet, vaste telefoon, of digitale televisie zou zijn.
Hoe zou ik dat overleven? :)
Van het verlengde weekend had ik in elk geval nog een hoop strijk over. Dat hield me welgeteld tot een uur of elf zoet.
Daarna ben ik met wat herstelwerkjes begonnen. De naaisters onder jullie herkennen dat vast, die ene stapel die daar maar blijft liggen.. :)
Zo naaide ik het zakdeel van een Louisajurk opnieuw vast (door de paspel krulde dat altijd om).
Ik herstelde met de tweelingnaald de zoom van een T-shirtje en ik maakte van een longsleeve een T-shirt (vlekken op de mouwen gingen er niet uit...). 1 kledingstuk bleef liggen, aangezien ik de juiste kleur roze garen niet meer in huis had.

Onder die stapel vond ik een geknipt Thomas T-shirt (uit LMV), en ja, aangezien ik dan toch al aan de naaimachine zat, kon ik deze even snel maken.
Het is echt een supersimpel patroontje. Ik kocht onlangs een klein stukje klaverstof over van iemand via FB (ssst, niet verder vertellen) dat hier perfect voor was. Ik knipte het voorpand en de mouwen in de klaverstof en het achterpand en de halsboord in effen rood. Op het www had ik al gelezen dat het eerder klein viel, dus voor de dochter die 98 draagt, knipte ik de 104. Die past perfect!
Toen ik bezig was met de halsboord met mijn overlocksteek (handig ding seg, had ik eerder moeten proberen!) was ineens mijn rode draad op. Ik koop daar nochtans altijd zo van die dikkere bobijnen van.
Ik had twee opties:
1. wegleggen en wachten tot morgen om nieuw rood garen te halen. (op maandag zijn hier alle naaiwinkels dicht)
2. verder doen in een andere kleur.
Het werd optie 2. Rood werd blauw en ik kon verder naaien. Je ziet dat bijna niet. En trouwens, als het kind dat T-shirt aanheeft zie je dat helemaal niet! En dat omzomen met de tweelingnaald ging even perfect in het blauw (behalve aan de achterkant).


En weet je wat? Elke keer ik de tv aanzette, of de computer, kon ik gewoon alles doen wat ik wou hoor. Een mens ongerust maken voor niks seg :p Telenet, tssss :)

1 opmerking