nieuwe kleertjes voor Cezar

De klaspoppen dit jaar bij Sam in de klas zijn Nellie en Cesar. Volgens Sam gaat Nellie eerst met de meisjes een weekend naar huis en Cezar met de jongens en wordt er daarna gewisseld. Nellie kregen we dan ook al op bezoek, hier kan u er meer over lezen.

De vrijdag voor de vakantie kwam Sam supertrots met Cezar naar huis. Ehm... Toen ik vroeg of alle jongens van de klas Cezar dan al mee naar huis hadden genomen, zei ze van niet. "Maar ineens kwam het hondje uit de zak!" Het hondje, dat is Sam haar symbooltje in de klas. En elke vrijdag wordt uit de zak van Nellie en uit die van Cezar een symbooltje getrokken om te beslissen welk kindje de pop mee naar huis mocht nemen. Vreemd vond ik dat wel. Maar misschien was het opgezet spel van de juf omdat ze merkte dat Nellie nieuwe kleertjes kreeg en vond dat Cezar ook wel toe was aan een nieuwe outfit? Nu, als dat zo is, moet ik haar gelijk geven hoor. Die arme Cezar zijn garderobe was dringend toe aan vervanging en aanvulling.

Even een 'voor- foto'...
U ziet: een kapot jasje van beertje Paddington, een kapot hoedje van hetzelfde beertje, dat bovendien over Cezar zijn ogen hangt, een (te) kort truitje van Winnie the pooh, een zelfgemaakte slab, twee broekjes en twee hemdjes, ik vermoed ook gemaakt door handige mama's, maar al even geleden... en een kapot boekje waarin we onze foto's moeten plakken en moeten schrijven wat we met Cezar deden dat weekend, kapot gemaakt door een klasgenootje, als ik Sam mag geloven.

Ja, hier was wel wat werk....
Hij kreeg twee nieuwe lange broekjes:

en een shortje:

Ook een pyjama had hij nog wel echt nodig:

En verder maakte ik nog twee andere truitjes:

Oh ja, en en nieuwe jas (met passende kap) want die van Beertje Paddington was wel echt versleten...



Het schriftje, dat 'maakten' we ook... Ik verknipte een kaft met inslagkleppen en plakte er van die plastic kaftfolie over. Dan nieuwe nietjes erin en klaar.

En vandaag mag Cezar weer mee naar school met Sam! 
Ik hoop dat de juf blij is met deze kerstcadeautjes!

De patroontjes voor het broekje en truitje tekende ik zelf. Bij interesse, wil ik ze wel doorsturen.
De stofjes komen uit mijn restjesbakken, gelukkig :)


Reacties

  1. mor je hebt hem keihard verwendt!!!
    Jij top mama!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kei mooi , ik heb wel interesse in de patroontjes als da mag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik kreeg dezelfde vraag. Mag ik aub ook jouw patroontjes? Dankjewel al! feliend@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie plaatsen

Populaire berichten van deze blog

Lena jurk

Jessy jurk + foutjes in het boekje

Kamaria top, dress & sunsuit