een cadeautje voor een tweeling

Eind juli werden er twee jongetjes geboren in onze vriendenkring. Ze waren een beetje te vroeg, zoals dat wel meer gaat met tweelingen, en dus gunde ik de mama eerst wat aanpassingstijd.

Het cadeautje maken schoof precies ook elke keer verder op de to do lijst weg en dus besloot ik dat ik gewoon met haar moest afspreken en zodoende een deadline stellen, want ik ken mezelf daar anders wel een beetje in...
Vorige zaterdag gingen we op bezoek. En de avond ervoor begon ik met knippen en in elkaar zetten van de kleertjes. Deadline gehaald: check!

De stof had ik gelukkig al in huis. Op het geboortekaartje stonden aapjes, maar in heel de winkel van Hoogboom in Kapellen was geen tricotstof met aapjes op te vinden. Ik ging op zoek naar andere matchende stofjes en toen ik deze vosjes zag, was het snel gekozen.

Nu kan de mama nog kiezen of ze gaat matchen of niet :) Veel combinaties mogelijk in elk geval!

Voor het broekje was mijn keuze al snel gevallen op het Oliver broekje, dat gratis patroon van Emma&Mona en MinnieMie. Het is een beetje een mix van een legging en een harembroekje, en daar hou ik wel van. Bovendien is hij echt super snel in elkaar te zetten, dus toppie!
Enkel de boordjes vond ik precies wel erg smal uitvallen. Ik ga voor Noa ook eens eentje maken als test en dan zal ik kunnen zeggen of het enkel een idee is of niet :)

Het truitje wilde ik eerst uit Ottobre halen, maar omdat die vaak kort en breed vallen, vond ik dat toch niet echt zo gepast... Ik ging uiteindelijk voor een ander gratis patroon, namelijk de baby tee van Fleece Fun.com. Makkelijk, zonder boordstof, geen raglan, ...

Ik werkte de zomen deze keer eens niet af met mijn tweelingnaald, maar met een zigzagsteek die ik wel leuk vond en die blijkbaar ook erg goed meerekt. Driewerf hoera! :)


En nu hopen dat ze erin gaan passen, binnen een paar maandjes! Ik maakte de 68 van broekje en de 6-9 maanden van truitje.


PS:
Patronen: Oliver babybroekje en Fleece Fun.com
Stof: Hoogboom, Kapellen

5 opmerkingen