retrodag in de Kringloopwinkels


Gisteren was het retrodag in de Antwerpse kringwinkels.
Wij gingen even langs in Schoten, Merksem en Deurne.

Ik vind dat zalig, retro spulletjes. Kon het natuurlijk ook niet laten om her en der wat mee te nemen, al vond ik toch wel dat ze er serieus van geprofiteerd hebben om hun prijzen te verhogen. Uiteindelijk zijn dat dingen die zij gratis krijgen he. Maar soit, ik ga er wel mijn plezier mee hebben.

Vandaag dan ook geen stoffenspektakel voor mij, gisteren genoeg geld opgedaan :)

In Schoten kocht ik deze brede short voor €10. Ik ben van plan om er een rokje van te maken (dacht eerst ook dat het een rokje was). Het is maat 42, maar ik heb zo de indruk dat de maten vroeger wel wat anders lagen, aangezien het mij goed past.

Er was ook een bak met fournituren, ik kocht twee gewone ritsen, een blinde rits, dubbelzijdige plakband en een pakje biais voor 2,5 euro.
broek --> rok
fournituren  



 In Merksem werd ik dan weer aangetrokken tot het rek met stoffen. AllĂ©, ik kan beter zeggen; het rek met gordijnen :) Ik vond ze nog wel duur (12 euro per stof van iets meer dan een meter), maar kon er echt niet aan weerstaan. Vooral die met geel is prachtig en zie ik al zo kussenslopen worden!



Wat vinden jullie ervan? Deden jullie ook leuke aankoopjes?

2 opmerkingen

  1. schandalig duur zijn ze geworden, ik vind het niet meer fijn, vroeger ging ik wekelijks naar de kring. Dit jaar hebben ze nog maar 1 euro verdiend aan mij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja!!! ik scoorde ook massa''s! Mijn buit is te bewonderen op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen