Vilette jas

 Mijn plan op het vorige naaiweekend was een jas per dag maken. Laat ons zeggen dat ik er bijna in geslaagd ben... Op vrijdag lukte het, op zaterdag ook, op zondag had ik er geen zin in en ging ik voor 'easy sewing' en op maandag begon ik dan toch aan nummer drie, maar die raakte niet af.

Op vrijdagavond 19u begon ik aan deze Vilette jas. Hij raakte af, met uitzondering van het nog aannaaien van de knopen. Ik twijfelde nog een beetje over de hoeveelheid knopen - en dan kan je daar best een nachtje over slapen, zeker als het al 1 uur geweest is :)


 Een jas is altijd wel wat werk hè. En ribfluweel vind ik supermooi, maar het verwerkt niet super gemakkelijk. Zeker het naaien van knoopsgaten is een stresserend werkje. Maar als je hem dan zo af ziet, dan was het dat toch allemaal waard.


 Ik voerde met een teddystofje, dat heerlijk warm én zacht ik. En ja, ik geef het grif toe, ik zag deze jas bij byEvamaria en was verkocht. Mijn jas ziet er ietwat anders uit van kleur, maar voor de rest is hij identiek :)

De stoffen kocht ik bij Olive in Merksem. Daar paste ik ook een Vilette jas maat 38-40 en die was toch nét te groot. Ik was wat bang om een maat kleiner te maken, want dat was ineens 34-36, maar zoals je ziet... Het past gelukkig wel!


Een heerlijke jas om te dragen met deze temperaturen. Als het echt koud is, heb ik met een sjaal erboven genoeg om het lekker warm te hebben! Ook een echte aanwinst dus!


PS:
Patroon: Vilette jas uit La Maison Victor
Stoffen: Olive 


1 opmerking