Nog een Anza jumpsuit

Over mijn eerste Anza jumpsuit kreeg ik heel wat complimentjes. Een tweede kon dus ook niet lang uitblijven. Bij Pieke Wieke kocht ik 2,5 meter Atelier Brunette, en die mooie stof mocht zeker niet té lang in de kast blijven liggen, toch?

Ik vind het een super model, en dat stofje is ook echt helemaal mijn ding en kleur. De mooie knoopjes scoorde ik uiteraard weer bij Veritas :)

Dit keer verlengde ik de bovenpanden met 5cm, en dit zit veel comfortabeler. Ik begreep nu ook hoe het tussenstuk in elkaar moest genaaid worden, hoera!


Dit jumpsuit zit dus echt in elkaar zoals bedoeld! :p Ik naaide er een elastiek in, maar geen koordje. Het koordje van mijn eerste jumpsuit hangt toch vooral wat in de weg vind ik, en is geen meerwaarde.

Het stofje vind ik heerlijk aanvoelen en zitten, maar ik ben oooh zo bang dat het gaat beginnen rafelen als ik het jumpsuit ga aantrekken! Ik overlockte alle delen, zoals aangegeven, maar dat rafelde echt superhard, dus de schrik zit er echt wel in. Handle with care dus!


PS:
Patroon: Anza jumpsuit van Itch to Stitch
Stof: Pieke Wieke, knoopjes Veritas

7 opmerkingen

  1. Echt prachtig! Hetzelfde model maar door de andere stof een compleet andere look. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fragiel maar wel echt prachtig! Ik heb verschillende kledingstukken in Atelier Brunette (o.a. een jumpsuit) en heb nog nooit een ernstig rafelprobleem gehad, dus er is nog hoop ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En hoe zit het met de doorzichtig-heid? Heb je de jumpsuit gevoerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi en klopt, deze kleuren staan je heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen