Make Nine 2019

Allee, ik ging mezelf niet te veel voornemen en al, en wel zien wat de tijd bracht, maar ik ken mezelf. Als ik wil blijven bloggen (en naaien) kan ik daar nu beter wel iets aan vast koppelen. Dan doe ik beter mijn best.

Enter, de Make Nine 2019.
1. op verzoek van de dochter: een lange jurk. Ik surfte wat op het internet en vond dit wel een mooie lange jurk, maar de keuze is nog niet gegraveerd in steen. Als jullie andere suggesties hebben, hoor ik ze graag!

2. de Isa sweaterdress van Bel'etoile voor Sam. Ik wil ze maken met de Flower Fields, van SYAS, maar wacht nog op de tweede levering... Mijn geduld wordt danig op de proef gesteld :)

3. de Isa sweater voor dames voor mezelf. Ook in dezelfde stof als die voor Sam, zodat we nog es een beetje kunnen twinnen. En omdat ik dat sweaterpatroon ook es heel graag wil maken.

4. de Elektra rok van Griet en Annick, gratis patroon en afhankelijk van de stofkeuze feestelijk of sober, maar altijd mooi. Ik ben fan! 

5. de Kamille jurk van Fibre Mood. Op 20 januari ga ik waarschijnlijk naar de Fibre mood high tea, dus dan moet ik toch iets aan hebben uit hun boekje he! :)

6. het Anza jumpsuit van Itch to Stitch. Ik maakte die dus al eens, en kreeg er veel complimenten over. Ik kocht een Atelier Brunette stofje voor een tweede versie. Dus daar moet ik dan gewoon es werk van maken he!

7. Jedediah Shorts van Thread Theory poging 3. Ik mag niet opgeven eh, maar het is altijd zo veel werk en ik heb dus nog steeds niet de juiste maat gevonden voor Nik. De eerste was veel te groot, een maat kleiner was te klein. Ik moet en zal dit jaar voor hem een passende short maken!

8. een Theo hemd met lange mouwen, ook op vraag van de man des huizes. Ik maakte al es een hemd van een Knipmode patroon, maar 't is al wel lang geleden. Nog geen idee welke stof ik hiervoor ga gebruiken, die zal hij maar es zelf moeten shoppen denk ik. :)

9. Comox trunks van Thread Theory of een ander goedzittend boxershortspatroon. Ik hoorde al dat deze erg groot uitvielen, dus misschien toch maar eerder een bestaande boxershort overnemen? De elastiek kocht ik al, eerst een proefmodel maken in een restje tricot en dan zien we wel he!


En moet je nu es wat weten? Ik kan al twee patroontjes afvinken! Ha, als ik nu niet goed bezig ben, weet ik het ook niet! :)
* to be continued *

5 opmerkingen

  1. het broekprobleem ken ik, de eerste te groot, de tweede te klein... tijd voor een derde, al zoek ik nog wat moed daarvoor. Vast staat dat ik een compleet ander patronenmerk kies daarvoor. Wat hun boxershort betreft, één maatje kleiner past peter goed dus dat ging gelukkig vlotter.
    Die anza jumpsuit moet ik mss ook eens overwegen, alleen vind ik die supermooi en feestelijk maar een jumpsuit op een feest is ook niet altijd praktisch, toiletgewijs natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook een jurk he, inbegrepen in hetzelfde patroon, en die vind ik ook heel mooi!

      Verwijderen
  2. Ik zag die make-nine's al opduiken en dacht 'hmm, misschien helpt dat me wel een beetje plannen' - en met wat planning is mijn hoofd altijd rustiger dus vatte ik onmiddellijk de koe bij de horens en maakte ik een exemplaar voor dochterlief. Nu nog eentje voor zoonlief en mezelf en ik ben er klaar voor. Ik sluit ook aan voor een korte broek voor de echtgenoot en allé hup, misschien zelfs een boxershorts, als ik super veel goesting heb. Ferme plannen!

    Ik vinkte trouwens al enkele van uw puntjes af (haha, da's pas kunnen!); een Isa sweaterjurk voor dochterlief in die Flower Fields en een (Linden) sweater voor mezelf, kwestie dat we kunnen twinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wow, als jij mijn puntjes afvinkt, zou dat dan ook een beetje tellen voor mij? :) Benieuwd naar jouw plannen!

      Verwijderen